Veliko napotkov o tem, kako lahko prihranite na dopustu sem omenila že v članku na svoji spletni strani, ki ga najdete tukaj. V člankih na moji spletni strani pa boste našli tudi odlične ideje za destinacije za super dopust z družino.

Tokrat pa bi vam rada zaupala še nekaj odličnih nasvetov, da boste lahko na morju brezskrbno uživali z družino. Obenem pa vam bom zaupala tudi najine napake, da jih boste lahko pri sebi preprečili.

Prvič sva se z najino hčerko opravila na morje, ko je bila stara 2 meseca v Selce (konec aprila, začetek maja) in imeli smo se super. Sploh, ker je prespala celo vožnjo obenem pa so se ji na morju tudi precej umirili grozni krči, ki jih je imela že od rojstva naprej. Nekateri trdijo, da se krči ublažijo zaradi morskega zraka in sprehodov. Vseeno pa sva povsod s seboj vzela tudi vetrovne, ki so pomagale hčerki pri hudih bolečinah.

Lahko rečem le, da naju je bilo sicer malce strah iti na morje, ker je bila še tako majhna vendar smo šli za prvič le v Selce za 3 dni. Najbolj naju je zanimalo kako bo hčerka prenašala krče na morju. Ter kako bomo sploh lahko šli kam na kosilo brez, da bi jokala in se zvijala od bolečin. Vendar niti s kosili, niti s sprehodi nismo imeli nobenih problemov in tudi spali smo veliko boljše, kot doma. Verjetno tudi zaradi spremembe okolja.

Bilo pa je nekaj stvari, ki bi jih takrat spremenila, če bi jih lahko. In sicer to, da sva jo na morje peljala v lupinici in je bila med spanjem popolnoma zvita v njej. Sicer je ni nič motilo vendar se je zasmilila nama, saj sva bila mnenja, da ji je v lupinici precej neudobno. Tako, da sem še isti teden, ko smo prišli domov poiskala nov avtosedež. Našla sem chipolino avtosedež, ki je primeren že od 0-25 kg in takoj sva bila navdušena nad njim, saj se obenem lahko obrača tudi v obe smeri. Vi seveda lahko izberete katerega koli želite je pa dobro, da je primeren vsaj za nekaj let.

Druga stvar je, da sigurno ne bi več najela apartmaja. Saj kljub temu, da so Selce čudovite in bi se tja z veseljem vrnila kadarkoli apartmaja ne bi več najela. Sploh ker nam je lastnica hotela ustreči s sobo v mansardi s pogledom na morje v hiši, ki je bila že tako na hribu. In sva tako morala hčerko vsakič nositi čez našteto stopnic do sobe poleg tega pa so bili v tej hiši tudi neverjetno ozki hodniki.

Takrat sva se odločila, da bova vsakič vzela le hotel s polpenzionom in z dvigalom do sobe. Saj je dejstvo, da če preračunaš vse stroške je hotel s polpenzionom cenejši poleg tega pa hočem biti na počitnicah sproščena in brez skrbi. Obenem pa sem mnenja, da si zaslužim, da mi vsaj en teden na leto ni potrebno kuhati, pomivati in pospravljati. Ampak preprosto lahko le uživam v dobri hrani in se odlično naspim ter se sprostim med plavanjem v morju in poležavanjem na plaži.

Saj je dopust v apartmaju ali kampu zame isto kot bi bila doma le, da moram sabo vzeti še pol kuhinje in omare. Ali pa veliko stvari pozabim in zapravim ogromno denarja še v predragih hrvaških trgovinah, da nakupim vse kar potrebujem.

Za apartma bi se sedaj odločila le v primeru oddiha za nekaj dni ter da bi se večina hrane pekla na žaru in bi uporabljali plastični pribor za enkratno uporabo. Ali pa, če bi bil poleg apartmaja v ceni vključen še polpenzion. Saj sem že večkrat računala vse stroške ter primerjala hotel, apartma in kamp. In definitivno je bil hotel najboljša in najugodnejša opcija.

Ko smo se prvič odpravili na morje sem prej uredila tudi turistično družinsko zavarovanje, evropsko zdravstveno kartico za hčerko ter tudi njeno prvo osebno izkaznico. In fotografiranje z otrokom zna biti velik problem, če ta še ne drži glavice sam. Poleg tega pa so mi zaposlene na občini nato še težile s tem, da se niti otrok ne sme smejati na sliki in da program slike verjetno ne bo sprejel. Ampak na srečo je program njeno sliko sprejel, saj sigurno ne bi še enkrat zapravljala denarja za nove slike.

Ker pa sem vse dokumente urejala zadnji trenutek, saj sva na to malce pozabila ker sva morje rezervirala le nekaj dni prej. Sem njene dokumente dobila komaj dan pred odhodom tako, da do zadnjega nisem niti vedela, če bomo lahko odšli na dopust.

Sicer smo se imeli v Selcah odlično in definitivno vam priporočam, da se tja kdaj odpravite na kratek oddih ali na dopust. Tam sva tudi v eni izmed gostiln jedla najboljše kalamare do sedaj. Ne spomnim se imena gostilne vem le, da je bila zadnja gostilna pred kampom iz strani Selc in da so bili ocvrti kalamari s prilogami odlični ter da sva zanje plačala le 35 kun. Imajo pa tudi veliko sprehajalnih poti za vozičkanje.

Ob obali lahko pridete tudi do Crikvenice in tudi do tja vodi odlična sprehajalna pot. Vendar smo tudi tam imeli probleme z vozičkom, saj se je v tistem času na glavni cesti zgodila prometna nesreča in so promet preusmerili na cesto, ki je praktično glavna sprehajalna pot. In zato smo za nazaj morali zelo paziti na avtomobile, saj se je vsem tako zelo mudilo.

V Selcah pa sva dobila tudi čudovito idejo za novo družinsko tradicijo, da na vsakem našem skupnem morju kupimo magnetek v glavnem mestu, kjer bivamo za spomin. Vendar sva si določila najvišjo ceno za magnetek 21 kun ali 3€.

Cene najema prenosnih posteljic ali dodatnih ležišč v hotelih in v apartmajih so precej različne. Nekateri vam lahko zaračunajo tudi 10€ ali več na nočitev. Lahko seveda spite tudi z otrokom v isti postelji vendar najina hčerka hoče spati le sama v svoji postelji.

Poleg tega pa to posteljico uporabljamo še sedaj, da lahko hčerka spi v njej, ko je v varstvu pri mojih starših večkrat tedensko. Tako, da se nama je nakup definitivno že v prvem letu povrnil. Drugo prenosno posteljico pa sva dobila od prijatelja ter sva jo le dobro očistila in sedaj služi, kot postelja zanjo pri tastu in tašči.

Naše drugo skupno morje – Vodice tudi tam smo se imeli odlično. Morda je bila malce mrzla voda vendar je hčerka v njej neizmerno uživala. Za prvič sva jih kupila rdeč fredov obroč in z njim sva bila zelo zadovoljna, kljub temu, da se nama je zdela cena zanj zelo visoka.

Kasneje sem našla iste obroče na aliexpressu veliko ugodnejše in po mnenjih sodeč so odlični. Drug problem s tem obročem pa je bil, da na njem piše, da je primeren od 4 mesece do 4 leta. Vendar je bil pri enem letu in pol popolnoma neuporaben, saj se je v njem venomer kar nagibala naprej. Tako, da bi rekla, da je primeren dejansko morda do otrokovega prvega leta.

Kolikor se spomnim tam nismo imeli nobenih težav. Poleg tega pa je bilo veliko sprehajalnih poti v okolici. V hotelu pa je bila tudi odlična hrana in predvsem dvigalo. Dobili pa smo tudi odlično ogromno sobo z balkonom in s pogledom na morje, saj je bil hotel le nekaj metrov stran od morja.

Tretje naše morje – Krk, saj sem se želela pred zagovorom diplome malce sprostiti obenem pa sem si rekla, da moramo izkoristiti moj porodniški dopust. Seveda sem zato varčevala na vseh področjih obenem pa sem našla najugodnejše in najboljše ponudbe za morje.

Bivali smo v hotelu in tudi takrat sem našla odličen hotel ob morju z dvigalom in tudi tam je bila hrana odlična. Na Krku pa najdete tudi ogromno odličnih sprehajalnih poti. Morje je bilo sicer že malce mrzlo obenem pa je občasno zelo pihalo in zato smo vsak dan večkrat plavali v zunanjem bazenu, ki je bil pri hotelu.

Zmotilo pa naju je to, da skoraj nikjer nisi mogel priti do plaže z vozičkom. Saj so bile povsod kamnite stopnice ali skale, le tam kjer si lahko prišel do obale pa je bila še vedno gneča. Sicer nas to ni motilo, saj smo plavali v bazenu pa vendar verjetno poleti z hčerko ne bi odšla tja na počitnice, saj ne bi mogli priti do plaže z vozičkom. Ali pa bi potrebovali kar nekaj časa, da bi prišli do plaž primernih za majhne otroke.

Naše zadnje morje pa je bil oddih za en dan v Poreču za novo leto. Tudi tam nam je bilo zelo všeč. Sicer sva takrat plačala tudi prenosno posteljico, saj nisva hotela za en dan sabo voziti svoje. Hotel je bil super so pa nam zopet hoteli ustreči s sobo v najvišjem nadstropju in s pogledom na morje, vendar je bil hotel brez dvigala tako, da smo se zopet kar nahodili s prtljago.

Saj tudi naši dopusti pogosto izgledajo, kot  ˝selitve narodov˝. Kljub temu je bila novoletna večerja odlična všeč pa mi je bilo tudi, da je bila navadna večerja že od 6 – ih do 7 – ih zvečer, saj hčerka ne bi zdržala do polnoči na večurni večerji.

Edini problem, ki je bil, da sva si komaj šla iskat hrano, saj je hčerka zajokala takoj, ko je eden od naju odšel od mize. Še slabše je bilo, ko sva jo dala v stolček za hranjenje. Po večerji smo odšli na dolg sprehod ob obali in odločila sva se, da bomo šli gledat še ognjemet v mesto, če bo hčerka takrat še budna. Naslednji dan pa smo se po zajtrku odpravili v Portorož na novoletni ognjemet, da bi ga tokrat lahko videla tudi hčerka.

In ker smo prišli veliko prekmalu smo odšli še na zelo dolg sprehod ter kosilo. Še prej pa smo komaj našli parkirno mesto, saj je na ta dan tam ogromno ljudi tudi zaradi novoletnih skokov v morje.

Seveda se je hčerka sredi sprehoda odločila, da ne bo več v vozičku tako, da jo je moral dragi nositi čez cel Portorož. So me pa tudi zelo šokirale cene v lokalih, saj že veliko let nisem bila tam. In razmišljala sva, da bi bilo veliko ceneje, če bi ostala na kosilu in pijači v Poreču ali morda v Umagu.

Končno smo dočakali ognjemet ob 6 – ih zvečer. In bil je čudovit tudi hčerka je zelo uživala ob ogledu. Vendar pa je po ognjemetu nastala obupna gneča do avtomobila, ki smo ga imeli parkiranega zelo daleč. Poleg tega pa je bila nepopisna gneča kasneje tudi na cesti ter številne nesreče.

Zato sva si rekla, da kljub temu, da je bil ognjemet čudovit in da je super sploh ker je v popoldanskem času za otroke. Sigurno v takšno gnečo in prometni kaos ne bi odšla še enkrat.

Če povzamem celotno leto dopustov na morju smo se povsod imeli zelo lepo. Resnično pa si želim, da bi upoštevali moje nasvete v objavi, saj tako lahko prihranite veliko denarja in tudi skrbi.

Za Nosečko piše mamica Klavdija Vidic
www.izberimodro.si

Pomembno obvestilo: Informacije na spletni strani Nosecka.net niso nadomestilo za posvet z zdravnikom! Spletna stran Nosecka.net je namenjena zagotavljanju splošnih informacij, ki v nobenem primeru niso prilagojene za posebne namene, zahteve ali potrebe posamezne osebe. Več informacij v Splošni pogoji.